Sain tänään mukavaa postia USAsta/Ebaysta; Gioconda kuivapastellikynät.

Etsin jokunen aika sitten ihonväri värikyniä ja törmäsin Gicondan kuivapastellikyniin.
Kynät ja niistä lukemani jutut saivat minut vakuuttuneeksi siitä,  että näihin kyniin kannattaisi tutustua.

Ne toimivat vähän kuin akvarellipuuvärit, elikkä levittyvät helposti, mutta ei  tarvitse lutrata vesisiveltimen kanssa, vaan käytetään stumppia.
Tuskinpa silti tulen vesivärejä hylkäämään, sillä olen erityisen tykästynyt H2O- ja Derwentin akvarellipuuväreihin.
Tähän voisi ehkä sanoa että "vaihtelu virkistää".

**************************************************

I got nice mail today;  a set of Gioconda soft pastel pencils arrived from the USA/Ebay.

I was looking for some skin color pencils the other day and came across these Gioconda pencils.
The pencils and the stuff I read about them convinced that they are worth to try.

They are like watercolor pencils; spread easily but you spread them with a paper stump not with waterbrush.
I love my H2O's and Derwent watercolors so I'm not going to abandon them.
 I guess I just needed some change.